بیستویکمین نشست کرسی یونسکو: نظریات آموزش و یادگیری سواد مجازی؛ دوفضاییشدن جهان و سواد جامع مجازی یا سواد دوفضایی
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
بیستویکمین نشست کرسی یونسکو در فرهنگ و فضای مجازی: دو فضاییشدن جهان، با عنوان «نظریات آموزش و یادگیری سواد مجازی؛ دوفضاییشدن جهان و سواد جامع مجازی یا سواد دوفضایی» با سخنرانی سرکار خانم منیژه اخوان، کارشناسیارشد ارتباطات دانشگاه تهران، در 18 اردیبهشت 1396 در تالار ایران دانشکدة مطالعات جهان برگزار شد.
در جهان دوفضاییشدۀ معاصر، آمادهسازي افراد برای تبدیلشدن به شهروندان باسواد مجازي، مسئوليت پذيرفتهشدة تمامي نهادها و فضاهاي آموزشی است. از سوی دیگر، ساختارهای دانش و ابزارهای فناورانه از یکدیگر تفکیکناپذیر است. لذا، بازمهندسی و بازتعریف استانداردها و رویکردهای نظری مسلط آموزش و یادگیری سواد مجازی ضروری است.
در این نشست سه رويكرد مستمر در تاريخ مطالعات حوزۀ آموزش و يادگيري مطرح شد: الف) رفتارگرايي، ب) شناختي، و ج) ساختارگرايي. با تحولات فناورانۀ اخیر، از يكطرف، اَشكال جديدی از آموزش و يادگيري در چارچوب رويكردهاي نظري مسلط اهمیت یافته و از سوي ديگر، رويكردهاي جديدي مانند «اتصالگرایی» به نظريات آموزش و يادگيري اضافه شده است.
جزییات بیشتر سخنرانی در سایت کرسی یونسکو به آدرس http://ucccdsw.ut.ac.ir/ در اختیار علاقه مندان است.
[/av_textblock]
[av_slideshow size=’featured’ animation=’slide’ autoplay=’true’ interval=’5′ control_layout=”]
[av_slide slide_type=’image’ id=’5823′ video=” mobile_image=” video_ratio=” title=” link_apply=” link=’lightbox’ link_target=”][/av_slide]
[av_slide slide_type=’image’ id=’5824′ video=” mobile_image=” video_ratio=” title=” link_apply=” link=’lightbox’ link_target=”][/av_slide]
[av_slide slide_type=’image’ id=’5825′ video=” mobile_image=” video_ratio=” title=” link_apply=” link=’lightbox’ link_target=”][/av_slide]
[/av_slideshow]
دیدگاهتان را بنویسید