جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • دانشجویان
    • آموزش
    • امور دانشجویی و فرهنگی
    • بین‌ الملل
    • پژوهش
    • کتابخانه
    • مرکز فناوری اطلاعات
  • اساتید
    • آموزش
    • امور فرهنگی
    • بین الملل
    • پژوهش
    • کتابخانه
    • مرکز فناوری اطلاعات
  • اخبار
    • اخبار دانشکده
    • دوشنبه‌های پژوهش
    • دوشنبه های ژاپن شناسی
    • خبرنامه
  • اطلاعیه
    • اطلاعیه های دانشکده
    • آموزش
  • گروه های آموزشی
    • مطالعات غرب آسیا و آفریقا
    • مطالعات جنوب و شرق آسيا و اقيانوسيه
    • مطالعات اروپا
    • مطالعات آمریکا
    • مطالعات ایران و جهان
  • درباره دانشکده
    • تاریخچه دانشکده
    • ریاست
    • معاونت ها
    • اعضای هیئت علمی
      • اعضای پیوسته گروه های آموزشی
      • اعضای وابسته گروه های آموزشی
    • کارکنان
    • تفاهمنامه‌ها
    • تماس با ما
 
  • fws@ut.ac.ir
  • اطلاعیه‌های آموزش
  • اخبار
  • تماس با ما
دانشکده مطالعات جهان
  • صفحه اصلی
  • دانشجویان
    • آموزش
    • امور دانشجویی و فرهنگی
    • بین‌ الملل
    • پژوهش
    • کتابخانه
    • مرکز فناوری اطلاعات
  • اساتید
    • آموزش
    • امور فرهنگی
    • بین الملل
    • پژوهش
    • کتابخانه
    • مرکز فناوری اطلاعات
  • اخبار
    • اخبار دانشکده
    • دوشنبه‌های پژوهش
    • دوشنبه های ژاپن شناسی
    • خبرنامه
  • اطلاعیه
    • اطلاعیه های دانشکده
    • آموزش
  • گروه های آموزشی
    • مطالعات غرب آسیا و آفریقا
    • مطالعات جنوب و شرق آسيا و اقيانوسيه
    • مطالعات اروپا
    • مطالعات آمریکا
    • مطالعات ایران و جهان
  • درباره دانشکده
    • تاریخچه دانشکده
    • ریاست
    • معاونت ها
    • اعضای هیئت علمی
      • اعضای پیوسته گروه های آموزشی
      • اعضای وابسته گروه های آموزشی
    • کارکنان
    • تفاهمنامه‌ها
    • تماس با ما
0
EN

راهنمای ورود به کلاس های مجازی

3 مهر 1400
ارسال شده توسط مدیر سایت
دسته‌بندی نشده
300 بازدید

بسمه‌تعالی

راهنمای عمل فرایند یاددهی-یادگیری در بستر الکترونیکی دانشگاه تهران

(نیم سال تحصیلی اول 1401-1400)

مقدمه:

با توجه به ادامه شیوع کووید-19 و با استفاده از تجربیات حاصل از آموزش الکترونیکی در سه نیمسال گذشته از یک‌سو و اهمیت کاهش چالش‌های احتمالی و بهبود کیفیت فرایند یاددهی-یادگیری در بستر الکترونیکی از سوی دیگر، موارد ذیل جهت استحضار و رعایت مفاد آن توسط همکاران محترم عضو هیات علمی که عهده دار تدریس در نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 می باشند، ابلاغ می‌گردد.

  • برگزاری کلاس‌ درس با استفاده از سامانه (elearn.ut.ac.ir) الزامی است.

با توجه به اهمیت و ارزش علمی محتوای دروس ارائه شده، ضبط کلاسها توصیه می­گردد.

  • با توجه به ارتقاء زیرساخت‌ها و امکان پشتیبانی مطلوب تر سخت افزاری و نرم افزاری از سامانه آموزش الکترونیکی در فضاهای فیزیکی دانشگاه، لازم است کلاس‌ها در محل گروه آموزشی/دانشکده ذیل دانشکدگان برگزار گردد. در موارد خاص و در صورت اضطرار و نیاز مبرم به برگزاری کلاس در خارج از محل های مذکور (که دلایل آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت)، لازم است عضو محترم هیأت علمی از کیفیت و پایداری اینترنت و تجهیزات مورداستفاده، اطمینان حاصل کند.
  • لازم است کلاس ها طبق تقویم آموزشی دانشگاه و برنامه اعلام شده از طرف دانشکدگان/دانشکده ها/مراکز/موسسات، در ساعات مقرر برگزار شود. در موارد خاص که به علت مشخص و قابل گزارش، برگزاری کلاس امکان پذیر نشود، ضروری است عضو محترم هیات علمی ضمن هماهنگی با مدیر محترم گروه آموزشی/ریاست محترم دانشکده ذیل دانشکدگان، نسبت به برگزاری کلاس های جبرانی اقدام کند.
  • عضو هیأت‌علمی لازم است طرح درس خود را متناسب با رویکرد یاددهی-یادگیری در بستر الکترونیکی و در اولین جلسه کلاس درس به اطلاع همه دانشجویان برساند و سپس فایل آن را در سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه بارگذاری کند.
  • در طرح درس، ضروری است مواردی از قبیل؛ اهداف درس، معرفی سرفصل درس، چگونگی ارزشیابی آموخته‌ها، برنامه زمان‌بندی ارائه محتوای درس به‌صورت هفتگی و در صورت صلاحدید عضو محترم هیأت‌علمی و در نظر گرفتن نوع درس مواردی نظیر: تعریف پروژه، تحقیق، کار عملی و حل تمرین، زمان‌بندی آزمون‌های الکترونیکی مشخص گردد.
  • حداقل زمان برگزاری کلاس‌های برخط (آنلاین) در هفته برای هر واحد درسی متناسب با نوع درس و طبق نظر عضو محترم هیأت‌علمی به شرح زیر خواهد بود:

الف- در صورت عدم بارگذاری محتوای چند رسانه ای، کلیه جلسات کلاس به صورت برخط (آنلاین) و به ازای هر واحد درسی به مدت 50 دقیقه در هر هفته برگزار شود.

ب – درصورت بارگذاری محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای درس، اختصاص حداقل 50% از زمان ارائه هر درس در کل نیمسال، به برگزاری کلاس های بر خط (آنلاین) الزامی است. (علاوه برمحتوای چند رسانه ای بارگذاری شده).

  • هنگام برگزاری کلاس‌های برخط (آنلاین) ضروری است اعضای محترم هیأت‌علمی از طریق صوت و تصویر با دانشجویان ارتباط برقرار کنند.
  • با توجه به ضوابط و مقررات آموزشی، برگزاری امتحان پایان نیمسال الزامی است.
  • سهم نمره امتحان پایان نیمسال از کل نمره درس حداکثر 50% باشد (اختصاص حداقل 50% نمره به فعالیت دانشجویان و آزمون های مستمر در طول ترم).
  • ضروری است عضو محترم هیأت‌علمی در برنامه هفتگی خود زمانی را به ارائه مشاوره دانشجویی (راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه و رساله­ها یا مشاوره تحصیلی) در بستر الکترونیکی اختصاص دهد. هم‌اکنون این فضا توسط مرکز یادگیری الکترونیکی در محیطی موسوم به اتاق وبینار برای هر یک از اعضای هیأت علمی ایجاد شده و قابل بهره‌برداری است.
  • به‌منظور بهبود کیفیت فرایند یاددهی-یادگیری و تسهیل ارتباطات در بستر الکترونیکی توصیه می‌گردد، اعضای محترم هیأت‌علمی (به‌خصوص در دروسی که تعداد دانشجویان زیاد است) از مشارکت فعال دستیاران آموزشی استفاده کنند. لازم به ذکر است دستیار آموزشی نمی‌تواند جایگزین عضو هیأت‌علمی شود و ضروری است مطابق شیوه‌نامه مربوطه اقدام گردد.
  • با توجه به امکانات سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه، به‌کارگیری افزونه‌های گزارش دهی سامانه مذکور به‌منظور بررسی وضعیت میزان مشارکت دانشجویان در کلاس درس و فعالیت‌های مرتبط با آن و ارائه بازخورد به دانشجویان توصیه می­شود.
  • با توجه به محدودیت عرض باند موجود و به منظور کاهش برگزاری تعداد کلاس ها به صورت همزمان در سطح دانشگاه، از مدیران محترم گروه های آموزشی /روسای محترم دانشکده های ذیل دانشکدگان درخواست شده و می شود برای برگزاری کلاس ها در پنج روز هفته و استفاده از کل زمان در طول روز (به صورت گسترده تر از حالت کلاس های حضوری و در صورت امکان از ساعت 7:30 الی 19:30) برنامه ریزی مناسب انجام و اجرا شود.
  • در صورت هر گونه تغییر احتمالی در نحوه حضور و فعالیت اعضای محترم هیات علمی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تهران، مراتب در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

در پایان ضمن تشکر از زحمات بی شائبه و تلاش های ارزشمند اعضای محترم هیأت‌علمی در بهبود کیفیت فرایند یاددهی-یادگیری دربستر الکترونیکی، به اطلاع می‌رساند فعالیت‌های اثربخش عزیزان از طریق نظارت مستقیم مدیر محترم گروه آموزشی/رئیس محترم دانشکده ذیل دانشکدگان محل خدمت و همچنین پایش آن توسط اداره کل برنامه ریزی و نظارت آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه، مورد بررسی و توجه قرار خواهد گرفت.

حسن ابراهیمی

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه

29/06/1400

 

 

 

 

حسن ابراهیمی

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه

29/06/1400

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تسلیت به استاد ارجمند؛ جناب آقای دکتر سیدسعیدرضا عاملی

تسلیت به استاد گرامی؛ سرکار خانم دکتر زهره نصرت خوارزمی

همایش بین‌المللی چشم‌انداز نظام قدرت جهانی

نیمسال دوم 1400- 1401

ظرفیت‌های تجاری میان ایران و آمریکای لاتین: فرصت‌ها و چالش‌ها

دفاعیه دکتری نیمسال اول 1400- 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
نوشته های تازه
  • مصاحبة دکتری رشته‌های دانشکدة مطالعات جهان در 1403
  • حضور هیئتی از ترکیه در دانشکدة مطالعات جهان
  • دیدار دیپلمات سفارت بلغارستان با دکتر هادی برهانی
  • دکتر روح‌اله حسینی معاون آموزشی برتر در یازدهمین جشنوارة آموزش دانشگاه تهران
  • معرفی کتاب: نظریه و روش زنجیره‌ای در جریان پژوهی
همکاران

دانشگاه بهشتی

دانشگاه تهران

 

تهران، خیابان کارگر شمالی، پردیس شمالی دانشگاه تهران
ورودی غربی دانشکده مطالعات جهان

۸۸۰۱۱۶۵۶

fws@ut.ac.ir

▫ اطلاعیه‌های آموزش

▫ تماس با ما

▫ اخبار

▫ مقالات علمی

▫ آموزش

▫ دستاوردها

▫ شبکه دانشگاه تهران

▫ پایگاه خبری تحلیلی

کلیه حقوق متعلق به دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران می باشد. (دارالفنون)

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت