جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • دانشجویان
    • آموزش
    • امور دانشجویی و فرهنگی
    • بین‌ الملل
    • پژوهش
    • کتابخانه
    • مرکز فناوری اطلاعات
  • اساتید
    • آموزش
    • امور فرهنگی
    • بین الملل
    • پژوهش
    • کتابخانه
    • مرکز فناوری اطلاعات
  • اخبار
    • اخبار دانشکده
    • دوشنبه‌های پژوهش
    • دوشنبه های ژاپن شناسی
    • خبرنامه
  • اطلاعیه
    • اطلاعیه های دانشکده
    • آموزش
  • گروه های آموزشی
    • مطالعات غرب آسیا و آفریقا
    • مطالعات جنوب و شرق آسيا و اقيانوسيه
    • مطالعات اروپا
    • مطالعات آمریکا
    • مطالعات ایران و جهان
  • درباره دانشکده
    • تاریخچه دانشکده
    • ریاست
    • معاونت ها
    • اعضای هیئت علمی
      • اعضای پیوسته گروه های آموزشی
      • اعضای وابسته گروه های آموزشی
    • کارکنان
    • تفاهمنامه‌ها
    • تماس با ما
 
  • fws@ut.ac.ir
  • اطلاعیه‌های آموزش
  • اخبار
  • تماس با ما
دانشکده مطالعات جهان
  • صفحه اصلی
  • دانشجویان
    • آموزش
    • امور دانشجویی و فرهنگی
    • بین‌ الملل
    • پژوهش
    • کتابخانه
    • مرکز فناوری اطلاعات
  • اساتید
    • آموزش
    • امور فرهنگی
    • بین الملل
    • پژوهش
    • کتابخانه
    • مرکز فناوری اطلاعات
  • اخبار
    • اخبار دانشکده
    • دوشنبه‌های پژوهش
    • دوشنبه های ژاپن شناسی
    • خبرنامه
  • اطلاعیه
    • اطلاعیه های دانشکده
    • آموزش
  • گروه های آموزشی
    • مطالعات غرب آسیا و آفریقا
    • مطالعات جنوب و شرق آسيا و اقيانوسيه
    • مطالعات اروپا
    • مطالعات آمریکا
    • مطالعات ایران و جهان
  • درباره دانشکده
    • تاریخچه دانشکده
    • ریاست
    • معاونت ها
    • اعضای هیئت علمی
      • اعضای پیوسته گروه های آموزشی
      • اعضای وابسته گروه های آموزشی
    • کارکنان
    • تفاهمنامه‌ها
    • تماس با ما
0
EN

سخنرانی مدير عامل گروه صنعتي “هپی ژاپن” در دانشكده مطالعات جهان

9 دی 1395
ارسال شده توسط مدیر سایت
اخبار ، دسته‌بندی نشده
251 بازدید

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_slideshow size=’featured’ animation=’slide’ autoplay=’false’ interval=’5′ control_layout=”]
[av_slide slide_type=’image’ id=’358′ video=” mobile_image=” video_ratio=” title=” link_apply=” link=’lightbox’ link_target=”][/av_slide]
[/av_slideshow]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
دانشجويان گروه مطالعات ژاپن به همراه دکتر ناهید پوررستمی؛ عضو هیئت علمی گروه مطالعات ژاپن دانشکده مطالعات جهان در روز چهارشنبه 8 اردیبهشت، ميزبان آقای كي تارو هارادا؛ مدير عامل گروه صنعتي Happy Japan، دکتر محمد تاکیده و سایر همکاران این شرکت بودند.

در این جلسه که با حضور ریاست دانشکده مطالعات جهان، کارشناسان وزارت نفت و برخی از اعضاء هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران در تالار ایران این دانشکده برگزار شد، آقای كي تارو هارادا؛ مدير عامل گروه صنعتي Happy Japan در زمینه «ارتباط توليدات صنعتي و پيشرفت ژاپن» سخنرانی کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی Happy Japan، در آغاز ضمن ابراز خوشحالی از حضور خود در دانشکده­ مطالعات جهان، از جاذبه های اولین سفر خود به ایران یاد کرد و گفت: از همان آغاز ورود به ایران طبیعت زیبا و کوه های پوشیده از برف تهران بسیار قابل توجه بود، چون من پیش از این فکر می کردم تهران و ایران به طورکلی سرزمینی خشک و بیابانی است. همچنین مهربانی و مهمان نوازی مردم ایران و غذاهای خوشمزه­­ ایرانی قابل تقدیر است.

سپس آقای هارادا مبحث خود را با نگاهی تحلیلی درباره  یکی از دوره های ژاپن به نام «دوره اِدوُ» آغاز نمود و گفت: این دوره تاریخی که بیش از 200 سال به طول انجامید، یکی از دوره های بسیار متفاوت ژاپن به حساب می­آید زیرا در طول این دوره ژاپن سیاست انزوا را برگزید و ارتباط خود با دنیا را قطع کرد. اما دورانی بود که ژاپن علاوه بر نهادینه کردن رفتار اقتصادی و اخلاق کاری، با ایجاد زیرساخت­هایی مانند سیستم امنیتی و دفاعی قدرتمند، نظام نظارتی و اداری متخصص و پایه­ گذاری صنایع اساسی، کشور را برای ورود به مرحله­ جدیدی از تحولات اقتصادی آماده نمود.

در ادامه ایشان درباره  دوره  تاریخی میجی که با نام «اصلاحات میجی» نیز معروف است، توضیحاتی داد و این دوره را دوره ی موفقی از نظر تحول در اتخاذ سیاست­های اقتصادی دانسته و گفت: در این دوره شرکت های بزرگ در کنار شرکت­ها کوچک پا به پای یکدیگر مجموعه ی کارایی را برای توسعه اقتصادی ژاپن به وجود آوردند.

ایشان دوران جنگ جهانی دوم و بمباران اتمی را دورانی بسیار بحرانی برای ژاپن توصیف کرد و گفت: ژاپن در این دوره صدمات بسیاری را متحمل شد و با توجه به اینکه فاقد هرگونه منابع طبیعی قابل استخراج بود، رکود و کمبودها به اوج خود رسید. لذا ژاپنی ها با آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود، بسترهای مناسبی را برای توسعه ایجاد کرده و تنها با مدیریت صحیح منابع انسانی، به جایگاه کنونی رسیدند.

وی همچنین عنوان کرد که ژاپن در ابتدا یک مقلد در تکنولوژی بود که در ادامه­ کار توانست به پیشرفت و فناوری مستقل دست یابد و همیشه تلاش و تداوم سرمشق­­ آنان در مسیر توسعه است.

هارادا دلایل توسعه ی شرکت های ژاپنی را تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و تولید براساس میزان تقاضا عنوان کرد و در ادامه گفت: تفاوت عمده ی شرکت های ژاپنی با شرکت های آمریکایی در این است که ژاپن بیل گیتس و جابز ندارد، زیرا ژاپنی ها اعتقاد دارند، قهرمان تولید و توسعه نمی تواند یک نفر باشد و تولیدات برتر خود را حاصل کار و نیروی جمعی می دانند که حتی کوچکترین عضو این نیرو نیز در فرایند توسعه موثر است و به همین دلیل هیچگاه تلاش نمی کنند فرد خاصی را برند کنند!

وی در ادامه­ سخنان خود درباره­ سیستم کار در ژاپن صحبت کرد و گفت: یکی از نقاط قوت نظام کاری ژاپن استخدام مادام العمر است و این امر از عواملی است که سبب بهره وری هر چه بیشتر در نظام اقتصادی و نیروی انسانی این کشور شده است. این رویه برای کارگران امنیت خاطر و نوعی وابستگی، عشق و علاقه به کار را ایجاد نموده است، بطوریکه یک ژاپنی چه مدیر باشد چه کارمند نسبت به کار خود از تعهد اخلاقی خاصی برخوردار است.

آقای هارادا بعد از این مبحث به معرفی گروه صنعتی تجاری Happy Japan که از ادغام سه شرکت قدیمی تر راه اندازی شده است، پرداخت و ساختار و محصولات آن را تشریح نمود.

مدير عامل گروه صنعتي Happy Japan در پاسخ به یکی از علل ایجاد عشق به کار در ژاپنی ها گفت: اختلاف دستمزدها و تفاوت بین حقوق حداقل وحداکثر دستمزد در ژاپن به دوبرابر هم نمی رسد و چه بسا ممکن است بنابه سوددهی کار شرکت، دستمزد حداقلی شخص در این شرکت افزایش یافته و با حقوق بالاترین سمت برابری کند.

در پایان دکتر سعیدرضا عاملی، ریاست دانشکده­ مطالعات جهان ضمن استقبال از حضور و سخنان آقای هارادا، هدف گذاری کلان شرکت، با توجه به پراکندگی خدمات تولیدی آنان را جویا شد که آقای هارادا در پاسخ، تنوع در تولید را یک هدف کلان در تولید دانست و گفت: شرکتی که تنها یک محصول واحد را تولید کند در نهایت ظرف 20 تا 30 سال از بین خواهد رفت. 

همچنین رییس دانشکده مطالعات جهان از توجه به تنوع فرهنگی در تولید سوال کرد و فعالیتهای آنان در این زمینه را جویا شد که در پاسخ، آقای هارادا یکی از اهداف سفر به ایران را بررسی تنوع فرهنگی و کسب شناخت بیشتر از فرهنگ ایران دانست و اینکه در آینده در صورت انجام توافقات لازم، محصولاتی در تطابق با فرهنگ ایرانی تولید شود.

عمومی
11/2/1395
روابط عمومی و بین الملل

[/av_textblock]

[/av_one_full]

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مصاحبة دکتری رشته‌های دانشکدة مطالعات جهان در 1403

تسلیت به ایران برای شهادت رئیس جمهور، دکتر امیرعبدالهیان و دیگر همراهان ایشان

اهدای کتاب از مؤسسة بین‌المللی افق نو به کتابخانة دانشکده

پنجاه‌وسومین شورای عمومی دانشکدة مطالعات جهان با گرامیداشت روز معلم برگزار شد.

خبرنامه زمستان 1402 دانشکده مطالعات جهان منتشر شد.

مصاحبه ایرنا با رئیس دانشکده مطالعات جهان: تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ۱۴۰۲/بهره‌مندی از توان نخبگان و فناوری‌های جدید لازمه جهش تولید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
نوشته های تازه
  • مصاحبة دکتری رشته‌های دانشکدة مطالعات جهان در 1403
  • حضور هیئتی از ترکیه در دانشکدة مطالعات جهان
  • دیدار دیپلمات سفارت بلغارستان با دکتر هادی برهانی
  • دکتر روح‌اله حسینی معاون آموزشی برتر در یازدهمین جشنوارة آموزش دانشگاه تهران
  • معرفی کتاب: نظریه و روش زنجیره‌ای در جریان پژوهی
همکاران

دانشگاه بهشتی

دانشگاه تهران

 

تهران، خیابان کارگر شمالی، پردیس شمالی دانشگاه تهران
ورودی غربی دانشکده مطالعات جهان

۸۸۰۱۱۶۵۶

fws@ut.ac.ir

▫ اطلاعیه‌های آموزش

▫ تماس با ما

▫ اخبار

▫ مقالات علمی

▫ آموزش

▫ دستاوردها

▫ شبکه دانشگاه تهران

▫ پایگاه خبری تحلیلی

کلیه حقوق متعلق به دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران می باشد. (دارالفنون)

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت