1- چگونه می توانیم کتاب امانت بگیریم؟
برای امانت کتاب کاربران کتابخانه دانشکده مطالعات جهان باید به صورت حضوری به کتابخانه مراجعه نمایند و با جستجوی کتاب مورد نظر در نرم افزار کتابخانه یا با استفاده از سیستم قفسه باز در مخزن،کتابهای مورد نیاز خود را باارائه کارت دانشجویی امانت بگیرند.
2- آیا می توانم از منابع کتابخانه در خارج از کتابخانه استفاده نمایم؟
در رابطه با کتاب های فارسی و لاتین به صورت امانت، امکان خارج کردن کتاب از کتابخانه وجود دارد اما در مورد نشریات، کتابهای مرجع و پایان نامه ها امکان امانت برای خارج کردن این منابع از کتابخانه وجود ندارد و تنها می توان از آنها کپی یا در محل مطالعه نمود.
3- آیا با کارت غدیر می توانم از مجموعه کتابخانه دانشکده کتاب امانت بگیرم؟
استفاده از کارت غدیر در کتابخانه دانشکده مطالعات جهان امکان پذیر نمی باشد.
4 – آیا امکان امانت یا رزرو کتب به صورت غیرحضوری وجود دارد؟
خیر .امکان امانت یا رزرو کتاب به صورت غیر حضوری وجود ندارد.
5- نحوه تمدید کتاب چگونه می باشد؟
برای تمدید کتاب می توانید با داشتن کارت دانشجویی و مراجعه به میز امانت، کتاب خود را تمدید کرده یا از طریق تماس با شماره 61119353-021 با ذکر شماره دانشجویی یا با ورود به پروفایل شخصی خود در سامانه آذرسا اقدام به تمدید کتاب نمایید.
توجه: تمدید کتاب در آخرین روز امانت صورت می پذیرد. البته در صورت رزرو شدن کتاب تمدید انجام نشده و می بایست کتاب برگردانده شود.
6-نحوه ی رزرو کتاب چگونه می باشد؟
برای رزرو کتاب ابتدا کتاب را درسیستم نرم افزار کتابخانه های دانشگاه تهران و دانشکده مطالعات جهان جستجو نموده، بعد از اطمینان از امانت کتاب ( با کلیک بروی اطلاعات می توانید از امانت بودن تمام نسخه های آن اطمینان حاصل نمایید) با یاداشت کردن شماره سریال کتاب به میز امانت کتابخانه دانشکده مراجعه کنید.
7- شرایط عضویت کتابخانه برای دانشجویان دانشکده و سایر مراجعین چگونه است؟
دانشجویان دانشکده مطالات جهان و سایر دانشکده ها و پردیس های دانشگاه تهران می توانند با همراه داشتن کارت دانشجویی خود و مراجعه به میز امانت، عضو کتابخانه شوند.
8- کتابخانه چه ساعاتی باز می باشد؟
ساعاتی که هریک از بخش های کتابخانه دانشکده مطالعات جهان باز می باشد به شرح ذیل است:
امانت بازگشت تسویه حساب واحد مرجع واحد نشریات واحد پایان نامه تالار قرائت
شنبه تا چهارشنبه 3:30- 8 3:30- 8 3:30- 8 3:30- 8 18-8
9- در صورت مفقود شدن یا ناقص شدن کتاب امانی چه باید کرد؟
در صورت مفقود یا ناقص شدن کتاب امانی کاربر کتابخانه یا باید همان کتاب را خریداری و به کتابخانه تحویل دهد و یا اینکه کپی کتاب را از کتابخانه دیگر تهیه کرده و بعد از صحافی به کتابخانه تحویل دهد.
10- میزان و نحوه جریمه تاخیر در بازگشت کتاب چگونه است؟
در 5 روز اول به ازای هر روز 2500 ریال و پس از آن روزانه 3000 ریال خواهد بود.
11- چه مدارکی از کتابخانه به امانت داده نمی شود؟
نشریات، پایان نامه ها، کتابهای مرجع
12- آیا نیازی به تمدید کارت عضویت در کتابخانه دانشکده می باشد؟
برای دانشجویان دانشگاه تهران تا پایان مدت زمان دانشجویی نیازی به تمدید عضویت نمی باشد.
13- آیا تمام دانشجویان دانشگاه تهران در همه ی مقاطع می توانند از پایان نامه استفاده نمایند؟
دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران می توانند از پایان نامه ها استفاده نمایند.
14- نحوه ی جستجوی پایان نامه های دانشکده چگونه می باشد؟
برای جستجوی پایان نامه ها شما می توانید از طریق سایت دانشگاه تهران به آدرسhttps://thesis.ut.ac.ir/fa مراجعه نمایید.
15- دستیابی به پایان نامه ها چه شرایطی دارد؟
کلیه دانشجویان دانشگاه تهران امکان استفاده از پایان نامه های موجود در دانشکده را دارند. اما سایر دانشجویان باید با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل خود به کتابخانه مراجعه و از امکانات کتابخانه استفاده نمایند.
16- چطور می توانم درخواست خرید یک کتاب جدید را به کتابخانه بدهم؟
برای درخواست تهیه کتاب باید اطلاعات کتابشناختی کتاب را شامل عنوان؛ ناشر, مولف, سال نشر… را به مدیر گروه مربوطه داده تا هماهنگی لازم با رئیس کتابخانه جهت خرید صورت گیرد.
17- آیا دیسکهای فشرده در کتابخانه وجود دارد؟
بله دربخش آرشیو نگهداری می شود.
18- نظام رده بندی کتابخانه چیست و شیوه استفاده از آن چگونه است؟
کتابخانه برای سازماندهی کتابها از نظام رده بندی کتابخانه کنگره استفاده می کند و شیوه اداره مخزن کتابخانه به صورت قفسه باز است یعنی کاربران می توانند به مخزن کتابخانه مراجعه نمایند و کتابهای مورد نیاز خود را پیدا کنند .
19- آیا امکان دسترسی به اینترنت در کتابخانه دانشکده وجود دارد؟
بله. با استفاده از سیستم جستجوی کتابخانه و در صورت داشتن لب تاب از وایرلس کتابخانه می توانید استفاده کنید.
20- نحوه دسترسی به منابع الکترونیکی چگونه است؟
منظور از منابع الکترونیکی پایگاه های اطلاعاتی است که دانشگاه تهران اجازه استفاده از این پایگاه ها را داراست . لذا با مراجعه به پایگاه های اطلاعاتی در وب سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران می توان به منابع الکترونیکی دسترسی داشت.
21- تسویه حساب فارغ التحصیلان به چه صورت انجام می گیرد؟
• دانشجویان عضو: کلیه منابع در دست امانت را تحویل داده ، همچنین در صورت داشتن جریمه نقدی و غیرنقدی اقدام به تسویه آن نمایند. در آخر یک نسخه از پایان نامه خود به صورت چاپی همراه با فایل الکترونیکی به کتابخانه تحویل دهند. فایل الکترونیکی باید در قالب فایل کامل WORD،فایل کامل PDF،فایل کامل به صورت زیپ شده،15 صفحه اول PDFو 15 صفحه اول به صورت WORD و زیپ شده باشد.
• جهت تسویه حساب و تحویل پایان نامه به کتابخانه مرکزی نیاز به پایان نامه نسخه چاپی نمی باشدو فقط به صورت ایمیل انجام می گیرد.
• دستورالعمل نگارش و تدوین پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری جهت ارائه به کتابخانه دانشکده و کتابخانه مرکزی:
1. صفحه عنوان فارسی
2. تاییدیه هیات داوران جلسه دفاع از پایان نامه
3. تعهد نامه اصالت اثر
4. چکیده پایان نامه به فارسی
5. فهرست مطالب(شامل عناوین اصلی و فرعی،عنوان کتاب نامه و عنوان پیوست ها)
6. فهرست اشکال و نمودارها(در صورت موجود بودن)
7. فهرست جداول(در صورت موجود بودن)
8. فهرست علایم اختصاری(در صورت موجود بودن)
9. بدنه اصلی پایان نامه
10. فهرست منابع و ماخذ
11. پیوست ها(در صورت موجود بودن)
12. چکیده به انگلیسی
13. صفحه عنوان انگلیسی